شبکه نمایش خانگی در غرق مهران مدیری، پیمان قاسمخانی و رامبد جوان
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۵۴۱۷
به گزارش افکارنیوز،
در سالهای اخیر، رونق بازار نمایش خانگی، پای بسیاری از بازیگران و فیلم سازان را به شبکه نمایش خانگی باز کرده و هر از گاهی خبر حضور یکی از چهرهها در این مدیوم منتشر میشود. رامبد جوان و پیمان قاسمخانی تازهترین چهرههایی هستند که وارد نمایش خانگی شدهاند و مهران مدیری نیز دوباره به این مدیوم بازگشته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رامبد جوان
اخبار چهره ها - رامبد جوان جزو چهرههای همهفنحریف سینما و تلویزیون است و در طول سالهای فعالیت خود، بازیگری ، اجرا، برنامهسازی و کارگردانی را تجربه کرده است. او در سالهای گذشته، بیشتر مشغول تولید برنامه « خندوانه » بوده و فیلم «نگار» و «قانون مورفی» را هم جلوی دوربین برده است. جوان پس از ساخته نشدن سری جدید «خندوانه»، فرصت را غنیمت شمرده و قصد دارد اولین سریال خود را ویژه نمایش خانگی بسازد. رامبد جوان پیشتر تجربه ساخت سریال تلویزیونی را داشته، اما از آخرین سریالی که او ساخته یعنی «توطئه فامیلی»، ۹ سال میگذرد. او اکنون پس از سالها تصمیم گرفته سریال جدیدی بسازد و اولین سریال خود در مدیوم نمایش خانگی را جلوی دوربین ببرد. نکته جالب و متفاوت این سریال، استفاده از پنج خواننده مشهور به عنوان بازیگران آن است. اگر رامبد جوان قصد داشته باشد از حضور خوانندگانی که در زمینه بازیگری تجربه دارند استفاده کند، احتمالا رضا یزدانی ، فرزاد فرزین و امید حاجیلی، اولین گزینههایی هستند که به ذهن میآیند، اما اگر قرار باشد خوانندگانی در این سریال بازی کنند که تجربهای در بازیگری ندارند، ترکیب بازیگران این مجموعه بسیار متفاوت خواهد بود. رامبد جوان این روزها مشغول مسابقه استندآپ کمدی آنلاینی است که در فضای مجازی به راه انداخته است.
پیمان قاسم خانی
پیمان قاسمخانی به عنوان فیلم نامهنویس شناخته میشود و تا به حال تجربه نگارش فیلم نامه چند فیلم و سریال در تلویزیون و نمایش خانگی را داشته است. او سال ۹۴، وارد عرصه کارگردانی شد و اولین فیلم خود یعنی «خوب، بد، جلف» را جلوی دوربین برد. قاسمخانی اکنون تصمیم دارد پس از ساخت اولین فیلم سینماییاش، اولین سریال خود را بسازد و حضور متفاوتی در نمایش خانگی داشته باشد. هرچند که وی تا به حال به عنوان طراح و سرپرست فیلم نامه، با آثاری مانند «گنج مظفر» و « هیولا » که هر دو از ساختههای مهران مدیری هستند، در این مدیوم حضور داشته است، اما این سریال اولین تجربه اش در مقام کارگردان یک اثر در نمایش خانگی است، به همین دلیل برای او تجربه متفاوتی به حساب میآید. هنوز جزئیاتی از داستان سریال منتشر نشده، اما گفته شده نام آن «مریخیها» است و تصویربرداریاش نیز به زودی آغاز خواهد شد. با توجه به تجربه پیمان قاسم خانی در آثار کمدی، احتمالا ژانر این سریال کمدی خواهد بود. وی این روزها فیلم «خوب، بد، جلف ۲» را روی پرده سینما در حال اکران دارد که در سال ۹۹، تقریبا ۶۰۰ میلیون تومان فروخته است. قاسم خانی که معدود تجربیاتی در زمینه بازیگری دارد، به تازگی در فیلم «چپ، راست» ساخته حامد محمدی هم ایفای نقش کرده است.
مهران مدیری
مهران مدیری هم مانند رامبد جوان، از زمانی که کار حرفهای خود را شروع کرده، در زمینههای مختلفی مانند کارگردانی، اجرا، بازیگری و خوانندگی فعالیت داشته است. مهران مدیری در طول این سالها معمولا کمتر در آثار کارگردانهای دیگر بازی کرده و به ویژه در نمایش خانگی بیشتر در سریالهای خود به عنوان بازیگر دیده شده است، بنابراین اگر بخواهیم نقشهایی را که مهران مدیری ایفا کرده است ، مرور کنیم، نقشهایی که در آثار خودش بازی کرده، اولین شخصیت هایی هستند که به خاطرمان میآیند. اگر نگاهی به سابقه مهران مدیری در مدیوم نمایش خانگی بیندازید، جز ساختههای خودش، فصل سوم سریال «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم تنها مجموعهای بوده که مدیری در آن بازی کرده است. اکنون قرار است مهران مدیری، در تازهترین تجربه خود به عنوان بازیگر، در سریال « خاتون » به کارگردانی تینا پاکروان، ایفای نقش کند و در این سریال با نگار جواهریان همبازی شود. مهران مدیری پس از گذشت هشت سال از سریال «قلب یخی»، برای دومین بار با «خاتون» بازی در سریال کارگردان دیگری غیر از خودش را تجربه خواهد کرد، به همین دلیل این تجربه در کارنامه شخصیتی مانند او با سابقهای که گفتیم، تجربه متفاوتی نسبت به دیگر فعالیتهایش به حساب میآید.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: مهران مدیری رامبد جوان بازیگری خندوانه نمایش خانگی رضا یزدانی پیمان قاسم خانی هیولا سریال خاتون نگار جواهریان رامبد جوان پیمان قاسم خانی شبکه نمایش خانگی مهران مدیرى مهران مدیری نمایش خانگی پیمان قاسم رامبد جوان قاسم خانی چهره ها سال ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحرانهای اجتماعی دوا نمیکند
معضلات اجتماعی که دسته بزرگی از مسائل مختلف را در برمیگیرند، مدتهاست که به بخش گریزناپذیری از پرداخت به واقعیتها تبدیل شده و انعکاس آنها در فیلم و سریالها از ملزومات شکل دادن به داستانی بر مبنای حقیقت محسوب میشود. اتفاقی که البته اغلب مورد نقد قرار گرفته و بخشی از شیوع همان معضلات به گردن آن انداخته میشود. اما مصطفی اقلیما پدر مددکاری اجتماعی ایران، جامعهشناس و استاد دانشگاه نظری خلاف این موضوع دارد و معتقد است که نباید بار همه مسائل را بر گردن فضایی مثل نمایش خانگی انداخت، فضایی که بیپردهتر، از آنچه در جامعه شاهدش هستیم میگوید. اقلیما در گفتگو با جوان آنلاین، در خصوص دخیل بودن رسانههای مختلف از جمله شبکه نمایش خانگی در اشاعه معضلی مثل اعتیاد یا مصرف دخانیات که در برخی از آمار به آن اشاره میشود، بیان کرد: زمانی که از یک مسئله اجتماعی حرف میزنیم، باید حواسمان باشد که آن معضل یک روزه به وجود نیامده و اشاعه آن به دست کم چند سال زمان نیاز دارد. در واقع نمیتوان گفت که، چون در فلان سریال بازیگری سیگار میکشد، پس او باعث افزایش مصرف دخانیات شده است، بلکه تمام این آثار معلولی از علت اصلی هستند. او با تأکید به لزوم رفع علت هر معضلی از پایه و اساس آن افزود: در این چرخه اگر به عنوان مثال دزدی را گرفتند، نمیتوان گفت، چون پلیس حواسش نبود، او دزد شده چرا که تبدیل یک انسان به فردی که دزدی میکند در یک لحظه اتفاق نمیافتد، بیکاری، گرانی و موارد دیگری هستند که به هم متصلاند و در نهایت باعث میشوند تا یک نفر دست به دزدی بزند. در سوی دیگر اگر به من بگویند فردی دو سال است که درگیر اعتیاد شده، من آن را نمیپذیرم و مثلا اگر آن فرد ۲۲ ساله باشد، میگویم او ۲۲ سال است که اعتیاد دارد چرا که از بدو تولد او تا این سن موارد گوناگونی مثل شرایط اجتماعی، مدرسه، محیط، جامعه و ... در رشد او و سوق دادنش به این سمت دخیل بودهاند، تا جایی که او دیگر طاقت نیاورده و درگیر این جریان شده است. به همین دلیل است که قبل از ارائه هر آماری باید ریشه آن را پیدا و حل کرد. عدم وجود آمار متقن هم یکی دیگر از مواردی بود که اقلیما با اشاره به آن گفت: هر کسی که درباره موضوعی آماری را ارائه داد، قابل قبول نیست و باید دلیل و مدرک داشته باشد چرا که در واقعیت ما به معنی واقعی کلمه آمار دقیقی از اشاعه معضلات مختلف نداریم. در این میان هر فردی به خودش اجازه میدهد تا حرف بزند و آمار بدهد، جریانی که در کلِ مملکت ما اغلب به چشم میخورد و باعث شده تا هر کسی در هر فضایی پیرامون جریانی که تخصصش را ندارد، نظر بدهد. مصطفی اقلیما پدر مددکاری اجتماعی ایران، جامعهشناس و استاد دانشگاه این جامعهشناس افزود: گاهی میگویند اگر جوانان گرایش بیشتری به سیگار و دخانیات پیدا کردهاند، به دلیل نمایش آن در سریالها است، در صورتی که همانطور که اشاره کردم، این انعکاس معلول علت اصلی آن است. یک جوان سیگار میکشد، چون بیکار است، حوصلهاش سررفته یا درگیر فشارهای روانی شده که همین جامعه به آن وارد کرده است. این قیاس هم مثل چسباندن عنوان افسردگی به هر بیماری است که حال خوبی ندارد. جالب است بدانید هیچ روانشناس و روانپزشکی در زمینه افسردگی به معنای واقعی در ایران کار و تحقیق منسجم نکرده است و از طرفی به هرکسی که میگوید حالم خوش نیست، عنوان افسرده را میدهند! این در حالی است که اتفاقا ما چندان افسرده واقعی نداریم، کسی که افسرده است نمیتواند بارها با خانوادهاش بحث کند یا حتی فعالیت خاصی داشته باشد، اما مثل خیلی از موارد، این عنوان یعنی افسردگی را به هرکسی که به دلایل مختلفی خوب نیست، اختصاص میدهند. اقلیما با بیان اینکه نمیشود با پاک کردن صورت مسئله، جلوی مردم را گرفت، عنوان کرد: در ادامه همین جریان است که در خصوص فضایی مثل نمایش خانگی چنین آماری مطرح میشود تا بهانهای باشد برای تعطیل کردن آن، اما نمیشود جلوی مردم و اشاعه معضلات اجتماعی را به این صورت گرفت و این اقدامات تنها دخالت در کار دیگری محسوب میشود. ما در این موارد به علتها فکر نمیکنیم و تنها معلول را میبینیم. میگوییم نمایش خانگی به بعضی بحرانها دامن میزند، پس باید آن را جمع کرد! غافل ازینکه با این اقدام مشکل را ده برابر کردهایم، زیرا بعد این سوال به وجود میآید که اگر مردم این سریالها را نبینند، پس چه چیزی را تماشا کنند؟ تلویزیونی را که هیچ برنامهای ندارد و تنها معطوف به خبر و چند برنامه گفتوگو محور است یا ماهواره و رسانههای دیگر را؟ مردم نمایش خانگی و سریالها را دنبال میکنند، چون قصه دارد و در جایی مثل تلویزیون این اتفاق وجود ندارد. پدر مددکاری اجتماعی ایران در پایان خاطر نشان کرد: در تمام جوامع با مطرح کردن مشکلات به دنبال حل آن میروند، این اتفاقی است که باید به آن پرداخته شود نه آماری که در واقع وجود ندارد و یا دقیق و درست نیست. آمار باید برگرفته از تحقیقی مدون باشد نه اینکه بر مبنای نظر یک یا چند نفر شکل بگیرد و ارائه شود. ما این شکل از آمار را نداریم، چون هزینه زیادی میطلبد و امروز استاد دانشگاه و محقق ما، راننده اسنپ شده، اما این بودجه در اختیارش قرار نمیگیرد، چون اگر بخواهد روی یک موضوع کار کند، باید هزینه زیادی صرف آن شود و وقتی این اتفاق نمیافتد، یک نفر صحبتی را مطرح میکند و دیگری با اعلام اینکه مثلاً شیوع اعتیاد را بررسی کردهایم آن را مطرح میکند. علاوه بر این ما با آسیبهای زیادی دست و پنجه نرم میکنیم که همه و همه عامل شکلگیری معضلاتی مثل اعتیاد، بزهکاری و... میشوند. در این میان هم اغلب کسی پاسخگو نیست. کانال عصر ایران در تلگرام